Eilen oli äitienpäivä. Aamulla minä heräsin itse ensimmäisenä, ja köllöttelin sängyssä ja odotin että muutkin heräävät. Koira tuli ensimmäisenä suukottamaan ja kerjäämään rapsutuksia, ja niitähän pitikin antaa oikein extra määrä kun hauveli täytti 1vuotta!

Kun kaikki oli hereillä, ja Aleksi oli halinut minua ja toivottanut hyvää äitienpäivää, sain jäädä köllimään vielä sänkyyn ja lapset meni hääräämään isin kanssa keittiöön. Hetken päästä tulivat kortit kädessä ja oli lahjapakettikin. Sain upeat lasten itse askartelemat sydän kortit, lempi hajuvettäni ja lahjakortin kasvohoitoon, voi olin ihan liikuttunut kun näin upeasti minua oli muistettu, kiitos rakkaani!!

Sain pian aamupalaakin, ja miehen kanssa halittiin pitkään. Oli ihana aamu kaikenkaikkiaan, juuri sellainen mitä toivoisikin oman äitienpäivänsä olevan. Minulla on ihan mahtava perhe. Tehtiin koko perhe yhdessä aamun pitkä lenkki, oli niin mainio ilmakin ulkona. Kissat pääsi ulos tarhaan nauttimaan auringosta. Kotona istutin etupihalle ruukkuun orvokkeja ja takapihalle myöskin. Lapset leikki naapurin tyttöjen kanssa hippaa ja piilosta, ovat niin ihania kun ottavat Ainonkin mukaan leikkimään, vaikka ovat jo koululaisia.

Sisällä syötiin ja herkuteltiin jälkkäriksi isin kaupasta ostamaan Fröninge suklaa kakkua. Oli mun lempparia! Lapset ei sitten jostain syystä kumpikaan rauhottunut nukkumaan päikkäreille, joten hilluivat siinä sitten ihan ylikierroksilla, ja Aleksin laitoin muovailemaan. Iltapäivällä mentiin mun äidille käymään, ja vein ruusun ruukussa ja kortti oli tietysti myöskin mummille. Syötiin ja kahviteltiin siellä, lapset jaksoi yllättävän hyvin, ja illalla oltiin jo niin ylikierroksilla ettei kotona meinannut uni tulla illalla kummallakaan, ja itkujen jälkeen nukahtivat viimein..huh.

Katottiin miehen kanssa lätkäpeli, vaikken ole yhtään kiinnostunut jääkiekosta. Käytin koiran iltalenkillä ja kastelin uudet orvokit. Mun oli tarkoitus alkaa vielä neulomaan, mutta ei siitä sitten enää mitään tullut kun kello oli jo vaikka mitä kun oltiin iltapalat syöty, ja alettiin katsomaan nelosen leffaa Mitä nainen haluaa.

Tänään oli siivouspäivä. Vaihdoin lasten lakanat (meidän vaihdoin jo viikonloppuna), pesin vessa, pesin pyykkiä pari koneellista, laitoin ruokaa, siivosin keittiön viikonlopun jäljiltä. Ulkoiltiin myöskin, oli oikein kiva ilma. Syötiin ja Aino nukahti normaalisti tänään. Aleksi halusi maalata, ja Ainokin äsken heräsi ja alkoi myös taiteilemaan. Mun pienet picassoni on niin kovin taiteellisia, ihania!

Mennään tänään laittamaan kirppispöydälle myyntiin vaatetta ja tavaraa. On niin paljon kertynyt kaikka turhaa kaappeihin, välillä pakko pistää kiertoon ja hyvä niin että saa kaappeihin tilaa. Toivon mukaan vaan nuo menee.

Kaupass pitää myöskin käydä vielä ja kangaskaupassa ajattelin käydä, kun tänne avattiin uusi kauppa. Jos olisi jotain hyviä avajaistarjouksia, ja vanua piti ostaa muutenkin. Nyt laittamaan välipalaa ja lähdetään viemään koira lenkille.